تلسکوپ و ابزار نجومی

قیمت تلسکوپ دانش آموزی

خرید تلسکوپ دانش آموزی

نجوم و ستاره شناسی یکی از جالب ترین و مهیج ترین فعالیت های دانش آموزی است و پدر و مادرها با سوال قیمت تلسکوپ دانش آموزی زیاد مواجه می شوند.

قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهیم باید موارد زیر را در نظر داشته باشیم.

  1. قبل از خرید تلسکوپ چه مواردی را باید انجام داد؟
  2. با یک تلسکوپ دانش آموزی چه مواردی را می توان رصد کرد؟
  3. برای خرید تلسکوپ دانش آموزی مناسب کجا مراجعه  کنیم؟
  4. قیمت تلسکوپ دانش آموزی چقدر است؟
  5. انتخاب تلسکوپ مناسب

قبل از خرید تلسکوپ چه مواردی را باید انجام داد؟

شدیدا توصیه می کنیم به یکباره اقدام به خرید تلسکوپ نکنید. مانند هر ابزار علمی و فنی دیگری باید از قبل اطلاعاتی کسب کرد. من اولین بار که با دوربین دوچشمی یکی از اقوام به آسمان نگاه کردم تصوری که داشتم این بود که توسط این ابزار در میان ستاره ها و سیارات و کهکشان ها سفر می کنم. ولی به محض اینکه دوربین را جلوی چشمم گرفتم واقعا چنین اتفاقی نیافتاد. قبل از خرید تلسکوپ دانش آموزی باید کمی با مبانی نجوم و رصد آسمان آشنا بود. خوشبختانه در سال های اخیر کتاب ها و مجلات و منابع اینترنتی بسیار مفیدی در دسترس است. همچنین اتفاق بسیار مهمی که در چندین سال اخیر روی داده ورود گوشی های هوشمند است. نرم افزارها و اپلیکیشن های بسیار بسیار جذابی در مورد رصد آسمان وجود دارد. شاید باور نکنید ولی هم اکنون اپلیکیشن هائی وجود دارند که فقط کافیست آنها را نصب کنید و پس از اجرا گوشی هوشمندتان را به سمت آسمان بگیرید و این اپلیکیشن توسط سنسورهای داخل گوشی جهات را تشخیص داده و آسمان پشت گوشی را به شما نمایش می دهند. واقعا فوق العاده اند. تشخیص سیارات و صورفلکی با این نرم افزارها کمتر از چند ثانیه زمان می برد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله اپلیکیشن های نجومی مراجعه کنید.

اپلیکیشن نجومی

اپلیکیشن نجومی

باور کنید اگر فقط به سرعت تلسکوپ تهیه کنید و این موارد را ندانید به احتمال بیشتر از 50 درصد از نجوم دلسرد می شوید. از دیگر کارهائیکه باید انجام داده باشید این است که اگر می توانید در برنامه های رصدی شرکت کنید. برای این منظور می توانید با انجمن نحوم شهرتان تماس بگیرید. بسیاری از شهرهای ایران انجمن نجوم دارند و افراد علاقمندی در آنها فعالیت دارند و معمولا گشت نجومی و برنامه رصد عمومی برگزار می کنند. همچنین با ما نیز می توانید جهت شرکت در برنامه های رصد عمومی تماس بگیرید. وقتی از قبل با تلسکوپی مناسب رصد کرده باشید می دانید چه تصویری در انتظار شماست و انتظارتان از تلسکوپ مشخص است. همچنین تورهای نجومی بسیار خوبی در کشور برگزار می شوند که می توانید از آنها استفاده کنید.

اصولا قبل از خرید تلسکوپ دانش آموزی باید کمی با مفاهیم آسمان و رصد آشنا باشید. همچنین باید بتوانید سیارات پرنور و چند صورت فلکی را در آسمان تشخیص دهید.

از آسمان نمای دیجیتال استفاده کنید. آسمان نماها برای آموزش نجوم بهترین وسیله هستند. ما بیش از 10 سال است که تولید کننده آسمان نمای دیجیتال هستیم و به احتمال زیاد در شهرتان یکی از آسمان نماهای ما در حال فعالیت است.

با یک تلسکوپ دانش آموزی چه اجرامی را می توان رصد کرد؟

با تلسکوپ های دانش آموزی یا به عبارتی تلسکوپ های آماتوری کوچک بدون شک اولین  جرمی که باید رصد کنید ماه است. این تلسکوپ ها ماه را به شکل حیرت انگیزی زیبا نشان می دهند و بسیاری از دره ها و گودال های سطح ماه را می توان دید.

هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی به خورشید نگاه نکنید. طی چند ثانیه کور می شوید. رصد خورشید را در ابتدای کار فراموش کنید. بعدها که دانش تان زیاد شد با روش های ایمن رصد خورشید آشنا خواهید شد.

سیارات زحل و مشتری از جاذبه های بسیار عالی آسمان هستند. در تلسکوپ های کوچک حلقه زحل تشخیص داده می شود. همچنین سیاره مشتری به شکل قرص کوچکی به همراه 4 قمرش دیده می شود.

سیاره زحل از دید تلسکوپ های بسیار قدرتمند

سیاره زحل از دید تلسکوپ های بسیار قدرتمند

دیدن تصویری همانند شکل بالا را فراموش کنید. تلسکوپ های بسیار قدرتمند چنین تصاویری ایجاد می کنند. البته ناامید نشوید دیدن تصویر زنده سیارات جتی اگر جزئیات کمی نیز داشته باشند باز هم بسیار هیجان انگیزاند.

همچنین رصد کهکشان ها و سحابی ها و دیگر اجرام کم نور آسمان را از درون شهرها فراموش کنید. نور شهرها متاسفانه چنان زیاد است که نمی توان اجرام کم نور را دید. باید به خارج از شهر رفت و از آلودگی نوری شهرها دور شد. شبی در طبیعت به دور از نور شهری زیر آسمان پرستاره.

برای خرید تلسکوپ دانش آموزی کجا مراجعه کنم؟

پیشنهاد ما این است که برای خرید تلسکوپ دانش آموزی به موسساتی مراجعه کنید که اختصاصا به این کار مشغول اند و نه مراکزی مثل اسباب بازی فروشی ها. این امر به دو دلیل است اول اینکه تلسکوپ هائی که فروشگاه های متفرقه می فروشند معمولا کیفیت لازم را ندارند به این دلیل که هدف فقط فروختن ابزاری ارزان به مشتری است و فروشنده معمولا دانش نجومی و تلسکوپی ندارد. دوم اینکه چنین فروشگاه هائی نمی توانند به شما پشتیبانی بدهند و در آینده نمی توانند مشکلات احتمالی شما را در رصد با تلسکوپ حل کنند. موسسه ما بهترین تلسکوپ ها را در اختیارتان قرار می دهد و پشتیبانی مادام العمر از محصولات دارد.

قیمت تلسکوپ دانش آموزی چقدر است؟

جواب این سوال کمی سخت است. اول اینکه تلسکوپ های اسباب بازی اصولا ارزش خرید ندارند و شما را از علاقه تان دلسرد می کنند. پس باید بودجه معقولی را در نظر بگیرید. اگر فعلا توان خرید تلسکوپ مورد نظرتان را ندارید دست نگه دارید و پس انداز کنید. می توانید با چشم غیر مسلح ماه ها و حتی سالها رصد کنید و از آسمان لذت ببرید. من خودم حدود 30 سال پیش که با نجوم آشنا شدم تا چند سال حتی از نزدیک تلسکوپی ندیده بودم. رصد بارش های شهابی ، ماه گرفتگی ها و خورشید گرفتگی ها و بسیاری پدیده های دیگر نجومی به هیچ ابزاری احتیاج ندارند. از دوربین های دوچشمی برای رصد آسمان استفاده کنید. بسیاری از ما در خانه مان دوربین دوچشمی طبیعت گردی داریم و شاید تا بحال نمی دانستید که از آن می توان برای رصد آسمان استفاده کرد. هر دوربینی که دارید برای رصد آسمان مناسب است. برای اطلاعات بیشتر به مقاله دوربین دوچشمی مراجعه کنید.

انتخاب تلسکوپ مناسب

تلسکوپ ها انواع مختلفی دارند که در ابتدا انتخاب یکی از آنها می تواند کمی سخت باشد. فاکنورهای زیادی را برای خرید تلسکوپ دانش آموزی باید در نظر داشت. قیمت ، وزن ، قابلیت ارتقا و خیلی فاکتورهای دیگر را باید در نظرگرفت. برای اطلاعات بیشتر در مورد تلسکوپ ها به مقاله راهنمای خرید تلسکوپ  مراجعه کنید و یا مستقیما با ما تماس بگبرید تا بهترین تلسکوپ را به شما معرفی کنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *